מסעדת מאמא גרג – גם ברחובות יודעים לבשל איטלקי

ניוקי ערמונים ופטריות – אחת ממנות מאמא גרג בקניון עופר רחובות. צילום דוד מויאל
את התפריט החדש שנכנס לאחרונה לפעולה בנה שף הרשת, אלעד אמסלם, והצוות הסניפי מבצע אותו כהלכה. הגדרת התפריט החדש אומרת כי הוא "מתבסס על המטבח האיטלקי המודרני עם נגיעות טעמי הים התיכון, ומשלב בתוכו מנות אשר נוצרו בעקבות השראה מהעולם האינסטגרמי הטרנדי"

זהו סיפור על שני חברים ותיקים, אחד עבר אחרי עשרות שנים מרחובות לבית שמש, השני מתגורר בהרצליה. כמסורת ותיקה לא פחות, השניים נפגשים אחת למספר חודשים לארוחת צהרים ברחובות, וכול מפגש כזה הוא תענוג אמיתי שלאוכל תפקיד חשוב בו.

הפעם רצינו לשנות תפריט, ובחרנו במסעדה איטלקית 'מאמא גרג' בקניון עופר רחובות – חברה ברשת המסעדות האיטלקיות בשם זה שנפתחה על ידי קבוצת גרג, אלופת בתי הקפה בארץ. מסעדה בקניון? גם לי היו ספקות, אבל כשנכנסים פנימה יש תחושה שאכן הגעתם למסעדה ולא למזללת מזון מהיר קניונית טיפוסית. לידיעה, המסעדה חלבית (כולל דגים כמובן) וכשרה למהדרין.

פולנטת פטריות. צילום דוד מויאל

את התפריט החדש שנכנס לאחרונה לפעולה בנה שף הרשת, אלעד אמסלם, והצוות הסניפי מבצע אותו כהלכה. הגדרת התפריט החדש אומרת כי הוא "מתבסס על המטבח האיטלקי המודרני עם נגיעות טעמי הים התיכון, ומשלב בתוכו מנות אשר נוצרו בעקבות השראה מהעולם האינסטגרמי הטרנדי", אם יש משמעות להשראה האינסטגרמית. להגדרה הבאה אני מסכים: "המנות מעניקות חוויה של מסעדה אך עם זאת עם ניחוחות ואותנטיות של בית קפה בוטיקי".

לורן – המלצרית המצטיינת שלנו. צילום פאפא רצי

בין השאר אחראיות לכך רחלי – זכיינית המסעדה ברחובות, שמודה כי עשתה זאת עבור בניה התאומים שהשתחררו משירות קרבי, ואכן שניהם עובדים במאמא גרג רחובות. מי שעוד תורמת למקום, ובגדול, היא המלצרית לורן שראויה לשבחים על השירותיות והכרת התפריט והסברתו. והחיוך שלה שווה המון. סיבה טובה לחזור לכאן.

ארנצ'יני. צילום פאפא רצי

אז מה אכלנו כאן? למנת פתיחה הזמין חברי פולנטת פטריות ואני הזמנתי ארנצ'יני (45 ₪ למנה). לשולחן הגיעה פולנטה תירס רכה עם מיקס פטריות, אפונה ותרד, שום ושמן כמהין, צנוברים ופרמז'ן. לא התאפקתי והעמסתי מהטוב הזה על כף – בהחלט מנה טעימה ומוצלחת.

מנת הארנצ'יני כוללת שלושה כדורי ריזוטו שחומים ופריכים כהלכה, במילוי מוצרלה, מוגשים על רוטב רוזה ובלסמי מצומצם, פרמז'ן ובצל ירוק. כחובב ארנצייני בהחלט נהניתי מהמנה.

מחבת דגים. צילום פאפא רצי

לפני המנה העיקרית ולשיפור מלאי הויטמינים מהטבע, הזמנו סלט מרקטו (55 ₪) עם מבחר עשיר של ירקות חתוכים גס וגם גבינת פטה, שמגיע עם פוקאצ'ינה חמה ומפתה – טרי, בריא וטעים.

ריזוטו דג ים. צילום פאפא רצי

עוד קצת שיחות של "אתה זוכר את זה?" ו"מה עם ההוא?", ולורן חזרה לשולחננו עם המנות העיקריות. מבין מחלקות התפריט ויתרנו על פסטת ופיצות, והתמקדנו בדגים: מחבת דגים עם נתחי דג דניס, ברוקולי ועוד דברים טובים עם רוטב חריף נוסח חריימה (89 ₪), וריזוטו דג ים – גם כן דניס עם ריזוטו עשוי היטב עד לניקוי הצלחת (89 ₪). שתי המנות נעשו כהלכה ולא הצטערנו שפסחנו על מנות כמו ניוקי ערמונים ופטריות (62 ₪) ספגטי קרבונרה (65 ₪) קלצונה עם חציל קלוי, גבינה בולגרית ומוצרלה (56 ₪), או טרטופו עם בשמל ופטריות כמהין (59 ₪).

מה שברור לי זה שבפעם הבאה כאן אזמין לזניה רטטוי (73 ₪) – שכבות פסטה במילוי גבינות, קוביות חציל זוקיני ובצל ברוטב נפוליטנה, מוקרם עם מוצרלה – יאמי.

אחד הקינוחים המפתים של מאמא גרג. צילום גליה אבירם

לפרק הקינוחים הגענו שבעים ושבעי רצון. עמדנו בפיתוי ולא הזמנו מנות כמו נוצ'ולה – בצק מהטאבון במילוי שוקולד וגבינת מסקרפונה (46 ₪) או טירמיסו איטלקי קלאסי. הסתפקנו בשלושה כדורי גלידה – סיום צנוע לארוחה טובה במסעדה איטלקית בקניון רחובותי.

מאמא גרג – קניון עופר, ביל"ו 2 רחובות, 053-8668808. א'-ה' 08:30-22:00, ו' 08:00-14:30, שבת חצי שעה אחרי צאת השבת-23:00

 

 

 

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר