טאץ' גלילי במסעדת חג' כחיל ביפו  

תפריט בעג'ין הכולל מנות אותנטיות במעטפת בצק
המטבח הערבי ידוע בשימוש הנרחב והיצירתי בירקות ובעשבי תיבול. השף קוסאי שלוש, שבישל בעבר במסעדת אל-באבור, מביא לחג' כחיל טאץ' גלילי ויצירתיות מרעננת

בחמש השנים שעברו מאז הביקור הקודם שלנו במסעדת חג' כחיל שבכיכר השעון ביפו, תכננו לחזור אל המסעדה. אנחנו נמנים על אוהבי המטבח הערבי, בעיקר בזכות השימוש הנרחב והיצירתי בירקות ובעשבי תיבול, ומסעדה זו היא ייצוג נאמן וטעים במיוחד של מטבח זה. חמש שנים עברו מאז, ורק עכשיו, עם כניסתו של קוסאי שלוש לתפקיד השף, הגענו למקום. השף שלוש, שבישל בעבר במסעדת אל-באבור, מביא למסעדה טאץ' גלילי ויצירתיות מרעננת.

דוגמא ליצירתיות של השף מוצאים בסלט הסברס
דוגמא ליצירתיות של השף מוצאים בסלט הסברס. צילום שחר בן-פורת

דוגמא ליצירתיות של השף מוצאים בסלט הסברס איתו פתחנו את הארוחה, שכלל גם גבינת עיזים, נענע, חמוציות ושקדים מולבנים (36 שקלים). זהו סלט מרענן וטעים, שמתאים כמנה ראשונה וכמנה אחרונה, אידיאלי לקיץ הישראלי. יש עוד מנות מוצלחות, כמו סלט השקדים שמבוסס על שמיר קצוץ עם שקדים וחמוציות (40 שקלים), וסלט פטרוזיליה קצוצה המשלב שקדים וגמבה (38 שקלים). שניהם עשויים מחומרי גלם טריים, השימוש בשמיר ופטרוזיליה משנה מהותית את הטעמים, ולמרות השימוש התכוף בשקדים, כל סלט ייחודי וטעים בדרכו.

סלט השקדים מבוסס על שמיר קצוץ עם שקדים וחמוציות, וסלט פטרוזיליה קצוצה משלב שקדים וגמבה
סלט השקדים מבוסס על שמיר קצוץ עם שקדים וחמוציות, וסלט פטרוזיליה קצוצה משלב שקדים וגמבה. צילום שחר בן-פורת

אפשר לוותר על מנה עיקרית ולהסתפק בסלטי הפתיחה, בהם מוצע מגוון רחב. לצערי תמצאו כאן סלטים דוגמת תירס במיונז או סלט פסטה קר, שאין בינם לבין המטבח הערבי כל קשר, אבל הדרישה מצד הלקוחות, כך אומרים כאן, גרמה לכך שהם חלק מהמבחר. אנחנו אהבנו יותר את החצילונים המוחמצים, את סלט הסלק-גזר, סלט הכרוב עם שמיר וחמוציות, והחומוס המצוין (50 שקלים אם לא מזמינים מנה עיקרית). חובבי הפטריות ימצאו כאן מעדן של ממש – מנה יפה של פטריות פורטובלו שהושרו למשך שעות ארוכות במרינדה מצוינת, וטרם ההגשה ניצלו על הגריל (38 שקלים). התוצאה: פטריות בשרניות, שטעמן שונה ומוצלח הרבה יותר.

 מוגרביה - תבשיל נתחי עוף עם גרגרי חומוס ומפתול ביתי במעטפת בצק
מוגרביה – תבשיל נתחי עוף עם גרגרי חומוס ומפתול ביתי במעטפת בצק. צילום אנטולי מיכאלו

תפריט המנות העיקריות כולל כתמיד מנות שונות של בשר ודגים, עם מספר חידושים  כמו תפריט בעג'ין הכולל מנות אותנטיות במעטפת בצק. למשל: מוגרביה – תבשיל נתחי עוף עם גרגרי חומוס ומפתול ביתי במעטפת בצק (100 שקלים); סיאדייה – קדירה של אורז עם תבשיל ירקות שורש ודג או שרימפס (120 שקלים); פת'יה – בשר כבש עם טחינה-יוגורט, על מצע לחם קלוי ושקדים (80 שקלים); ודג בעג'ין – לברק ללא אידרה במילוי עשבי תיבול, שום וחמאה, אפוי בתנור במעטפת בצק (120 שקלים).

פת'יה - בשר כבש עם טחינה-יוגורט על מצע לחם קלוי ושקדים
פת'יה – בשר כבש עם טחינה-יוגורט על מצע לחם קלוי ושקדים. צילום אנטולי מיכאלו

הסיאדייה והפת'יה שאכלנו, מגיעות כל אחת בכלי חרס שנאפה בתנור עם מעטפת בצק מעליו. המלצר מביא את המנות לשולחן, אז הוא מרים את מעטפת הבצק, מניח אותה על צלחת גדולה, ואל תוכה מוזג את תכולת כלי החרס. המנה עם בשר הכבש הייתה מצוינת הודות לבשר האיכותי; בעוד שהסיאדייה שהזמנו הגיע עם דג לבן, שטעמיו נותרו עזים מדי עבורנו כל עוד לא ריככנו אותו עם מעט לימון.

הכנאפה של חג' כחיל היא אחת הטובות שטעמנו – כמות יפה של גבינה וכמות הגיונית של סירופ סוכר (28/48 שקלים בהתאם לגודל). דרך מציינת לסיים ארוחה טובה באחת המסעדות הערביות הטובות ביותר שתמצאו בעיר.

חג' כחיל, רזיאל 18 כיכר השעון יפו , 03-6831239 , א'-ה' ושבת ,11:00-24:00, ו' 11:00-4:00

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר