שבוע הגסטרונומיה הצרפתית – כמה נעים לשמור על מסורת טעימה

שגריר צרפת בישראל אריק דנון בסדנה עם השף ג'וזף ויולה. צילום איריס לוי
השף ויולה שמעוטר בפרסים רבים ידוע בסגנון בישול ייחודי שחרט על דגלו את שימור הטעמים הנהדרים מהמטבח הצרפתי הכפרי של פעם. בסדנה נכחו גם שגריר צרפת בישראל אריק דנון ורעייתו

זו השנה השמינית בה התקיים בארץ שבוע הגסטרונומיה הצרפתית So French so Food ביוזמת שגרירות צרפת בישראל. שבוע בו מדברים רק הטעמים – בלי פוליטיקה; רק עונג צרוף של אוכל טוב ויצירת קשרים חדשים דרך הבטן. גם השנה לקחה חלק פעיל קבוצת מסלמני – יבואנית מותגי פרמיום צרפתיים בתחום המטבח והבישול, וקיימה בסניף של רשת 'לגעת באוכל' סדנת אומן בה הדגים שף ז'וזף ויולה, בעל רשת המסעדות והמעדניות Daniel & Denis בליון שבצרפת, הכנת שתי מנות מהמטבח שלו. השף  ויולה שמעוטר בפרסים רבים, ידוע בסגנון בישול ייחודי שחרט על דגלו את שימור הטעמים הנהדרים מהמטבח הצרפתי הכפרי של פעם. בסדנה נכחו גם שגריר צרפת בישראל, אריק דנון, ורעייתו.

שף ויולה מציג בגאווה את פרזנטציית מנת הכרישה שלו. תילום איריס לוי
שף ויולה מציג בגאווה את פרזנטציית מנת הכרישה שלו. תילום איריס לוי

המנות שהודגמו הגיעו מחבל  אוברן-רון-אלפ, בו התמקד השנה שבוע הקולינריה הצרפתי. המנה הראשונה שהוכנה היא וריאציה מעניינת במיוחד למנה ראשונה קלאסית: כרישה שבושלה ומוגשת עם רוטב ויניגרט. הפעם המנה הוגשה עם גזרים צבעוניים מוחמצים, בדרך הגשה מיוחדת על מגש עץ גדול למרכז השולחן. מאוד לא צרפתי קלאסי אלא יותר סגנון צעיר ועכשווי. הניגודיות בין דרך ההגשה לבין הטעם הקלאסי של המנה, יצרה חווית אכילה מיוחדת – זה בדיוק מה שהסועד מחפש היום.

הנה המתכון – מוזמנים להכין את המנה

מניחים על צלחת את פרוסות האננס שנטבלו בסירופ החם ואת קרם האבוקדו ופירורי לחם דבש מעל. צילום איריס לוי
צילום איריס לוי

בנוסף הציג השף הכנה של קינוח – מנה אחרונה מיוחדת תוך שימוש באבוקדו, שבדרך כלל לא מתקשר במקומותינו עם מנה אחרונה אלא יותר עם מנה ראשונה או סלט. את האבוקדו שילב עם פרי טרופי שהיום גדל נהדר גם בארץ – אננס. שילוב הטעמים והטקסטורות היה נהדר. דרך הצגת המנה הייתה יוצאת דופן, וזכתה לתגובות נרגשות מהקהל.

הנה המתכון – מוזמנים להכין את המנה

שף ז'וזף ויולה מכין את המנה. צילום איריס לוי
שף ז'וזף ויולה מכין את המנה. צילום איריס לוי

בסיום הסדנה הציג עמאר מסלמני, מנכ"ל קבוצת מסלמני, את האני מאמין שלו בדבר הקשר האמיץ של הקבוצה עם צרפת: החיבור שלנו לאירועי שבוע הגסטרונומיה הצרפתית So French so Food הוא טבעי, והפך למסורת שנתית לה אנו שותפים מזה מספר שנים. מדובר בחיבור עסקי שהפך עם השנים לחיבור של ידידים, והוא רק מוכיח את עצמו מיום ליום כבחירה הנכונה, כי בסופו של דבר כולנו רוצים ליהנות ממטבח איכותי, טעים, בריא ובטוח. אני שמח על היוזמה של שגרירות צרפת שבחרה לקדם את עולם הבישול הצרפתי בצורה כה מהנה עבור כולנו".

איריס לוי – קולינריה עילית במיטבה, 054-4944205 וגם בפייסבוק

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר