כל השראה מתחילה מפינה אחת – KONA בחיפה

KONA היא פינה יפהפייה בעיר התחתית של חיפה עם המון חיובי באוויר. צילום KONA
הסיפור של KONA מתחיל בקבוצת "ברדה" מחיפה שהתפתחה בצורה אבולוציונית והקימה בחיפה רשת מאפיות שמייצרת ומספקת לחמי מחמצת ומאפים שונים

אלו ימים טרופים בהם כולנו נלחמים כמעט בכול דבר, אם במלחמות עצמיות, פנימיות, ואם באלה שהגיעו מבחוץ, עם האתגרים הקשים, המחירים הכבדים והכאב הבלתי נתפס.

לעיתים נראה כאילו למזג האוויר יש שיח משלו, כאילו רוצה לבשר לנו את אשר ידענו או שמעולם לא. זה היה ערב די קריר על גבול החורפי. ולי ולחורף יש יחסים מעורבים, מעורבלים ולא יציבים. אספתי אותה אל הלא נודע, חייכנית, ביישנית, עם לק בורדו מבריק בדיוק כמו הרעיון להתניע אל הלא נודע.

צילום KONA

ברקע מוזיקה שקטה של ימי לחימה, ואנו נוסעים וחולפים על פני השלטים "ביחד ננצח" ודגלים כחולים ולבנים. יש באוויר הרגשה של קולות שקטים, שממתינים בצד להראות ולהעניק לנו בני האדם את הצד האופטימי של ארצנו, ואת הסיבה מדוע אנו עדיין כאן ודווקא כאן על הכדור המסתובב.

פעם, כשהיינו ילדים למדנו בשיעורי הבסיס של הנדסה, כי לכול משולש יש שלוש פינות. כמובן שכשהיינו ילדים KONA  ('פינה' ביפנית) לא הייתה קיימת, וסביר להניח שגם לא הרעיון.

צילום KONA

הסיפור מתחיל בקבוצת "ברדה" מחיפה, שהתפתחה בצורה אבולוציונית מעל כל רף אפשרי, וקימה בחיפה רשת מאפיות שמייצרות ואף מספקות לסובבים לחמי מחמצת, מאפים שונים ועוד "חטאים" שלא ניתן לסרב להם.

לאור הביקוש והציפייה החליטו דניאל ויאריק השותפים, כי יש צורך להגדיל ולגדול עם הזמן, ולהגביה בעיקר את תקרת ההצלחה. לאחר חשיבה משותפת וערמות של ניסיונות והשראה, נוצרה KONA – פינה יפהפייה בעיר התחתית של חיפה (ROKO לשעבר), עם תאורה חמה, בר ארוך, מוזיקה שמתנגנת טוב עם המעטפת החיצונית והפנימית של המקום, והמון חיובי באוויר.

צילום KONA

נכנסתי עם גברת בורדו כשעל פניה חיוך ששווה כל אפייה. המקום הומה אדם, יושבים על הבר ודניאל ניגש – שיער בלונדי, רשימה של קעקועי יד וחיוך מקסים. תאורה חמה.

כוס ראשונה – מוסקדה צרפתי לבן, עם חומציות עדינה ורמיזות אגסים (37 ₪ לכוס).

צילום כפיר גליקו

טרטר דג ים על קרעי קרואסון, עם שמן אגוזים, מיונז יפני וגרידת לימון – ביצוע מרהיב לענווה סמויה. דפי הקרואסון היו פריכים, ויצרו קרקעית מבטיחה לדג ים שכזה. המיונז היפני וגרידת הלימון יצרו תפאורה נהדרת של ביס, ומופע גלגולי עיניים – של בדיוק בול ולא ליד (68 ₪).

המשכנו לקריספי פיש בלחמניית בריוש דלעת – שניצל דניס עם בצל סומק מוחמץ. כאן בנקודה זו על ציר הזמן שלנו, שווה לעצור ולומר תודה על הביס. לעיתים מצופה מאיתנו להוקיר ולהעריך את הקיים מסביבנו ללא תנאי, וזו בדיוק מנה זאת – ציפוי דק שנעשה בעדינות קטיפתית ממכרת, הונחה ברכות על לחמניית הבריוש, שהייתה אוורירית עם מרקם של ענן. נראה והורגש כאילו לכול מרכיב היה תפקיד בנפרד וביחד. מחשבה מעולה וביצוע עוד יותר (64 ₪).

צילום כפיר גליקו

ארטישוק ירושלמי מטוגן על גבינת "המאירי" – משחק חומרי גלם עונתיים משובח, ופשטות שטפטפה בלי סוף – מנה מעולה שאוהבת את מה שאנשים אוהבים (27 ₪).

דווקא בימים אלו צבעים הכחול והלבן מקבלים זוויות אחרות, לא רק של דגל אלא גם של הזדהות. אם שואלים אותי, יש לנו תוצרת שבהחלט ניתן להתגאות בה ,להרים ולהניף אותה למעלה. אחד מאלה הוא יקב חורשים עם יין רוזה פינק מון פירותי וקליל מענבי סירה ופטי ורדו (37 ₪ לכוס).

המוזיקה והיין יצקו מחוגי זמן תמימים שכמעט נעצרו, וכאן נכנסו לתמונה שתי מנות נוספות:

צילום כפיר גליקו

צ'יפס מושרה במי קרח עם חומץ, מוגש עם גרידת לימון ואיולי. דניאל מספר שגם לתפוח אדמה יש מסע משלו, וכדי לחפש את המתאים ביותר במתיקות, בעמילן וזה שיחזיק את הטמפרטורה הלוהטת בלי להישרף, היה צריך לערוך ניסוי וטעיה עשרות פעמים, מה שמראה על אהבה וסקרנות אין סופיים למקצוע ולאדם (27 ₪).

צילום כפיר גליקו

תירס לבן מתוק בחמאת לימון ופרמז'ן – כמה פשטות מתוקה על צלחת מרהיבה אחת (מסתבר שהצלחות כאן הן עבודת יד של אימו של דניאל). קלחי התירס נחלטו באופן נכון, שלא גרם להם להשאיר את כל החנפנות והמתיקות במים החמים. הם התחברו לשבבי הפרמז'ן וגרידת הלימון שחיזקו ואיזנו ביניהם, ויצרו הרמוניה טובה שיכולה לפגוש את כולנו (27 ₪).

אז היו לנו לבן, סמוק, ואז נמזג אדום, ממש כציר זמן שמתבקש מבילוי שכזה. לגמנו מכוס לילית 2022 של יקב בר-מאור, יין שמתאפיין בפירותיות קלילה (38 ₪).

צילום כפיר גליקו

המנה הבאה הייתה שניצל עוף עם צלפים, פלפל שחור מוחמץ ,שמיר ופירה בצד. חזה העוף נפרס בעובי נכון, שאפשר מידת עשייה מאוזנת לכול אורכו. הפלפל והצלפים יצרו איזון על איזון על איזון, וכאשר כל אלו מורכבים בחלל פה אחד, נוצר ניגון בין עבר, הווה ומסתבר גם עתיד (64 ₪).

צילום כפיר גליקו

המנה שסגרה את הערב, הייתה סמאש המבורגר על לחמניית בריוש, עם חמוצים ביתיים – תמהיל מסת הבשר היה מסוגנן על טעמיו הקלאסיים של הבשר המיושן. בחירת נתחים נכונים לטחינה יצרה מרקם מנצח שניתן לפרק ולאחד פעם אחר פעם (64 ₪).

צילום KONA

צוות KONA היקר, דניאל ויאריק, זה היה מפגש מרתק שחיבר את המילים. תודה שגרמתם לי להיזכר שיש בי עדיין קיץ מנצח לא מובס בחורף שכזה. מאחל לכם שתמשיכו לעקוב אחר החלומות שבכם – נראה שבטוח הם יודעים את הדרך. המשיכו לדמיין ללא גבולות, וזכרו כי אף פעם אינכם יכולים להפסיד – או שתנצחו או שתלמדו. תודה על השיעור ועל אפייה של השראה.

KONAהנמל 10 חיפה. רביעי-שבת 18:00-23:00. הזמנות דרך ontopo

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר