מסעדת ראי – גן עדן בולגרי בגליל המערבי

המסעדה עם נוף מרהיב ממוקמת על פסגת הר הצופה על כל הירוק שיכול להיות מסביב. צילום גלעד הר שלג
סגנון המסעדה מסורתי. לצידה עומדים טאבון ענקי וגלגל מים גדול שעוצב ונבנה במו ידיו המזיז ציר שווארמה ענקי על פחמי הדרים – עולם שלם בקצב אחר

שבת בצהרים, ואנו מטפסים עם שמש בכיסים אל ראמה שבגליל המערבי; כפר דרוזי יפהפה עם עצי זית רבים ותרבות אינסופית.

המסעדה עם נוף מרהיב ממוקמת על פסגת הר הצופה על כל הירוק שיכול להיות מסביב.

ממנות המסעדה וברקע יין הבית שמיוצר במרתף. צילום גליה אבירם

רעיון מקסים, החווה בתוכו סיפור אישי על בחור בשם אדיב סעד, שהתחיל את מסעו בבולגריה ללמידת עולמות הפיזיותרפיה, ודרך מציאת אהבה זוגית מצא גם את אהבתו לפולקלור הבולגרי ולמטבח הכול כך אותנטי.

את אהבתו רכש על ידי ביקור בפרברים ובכפרים המרוחקים, ומשם זכה להשראה אין סופית מהבישול, הטעמים, וכוחם של המים.

צילום גליה אבירם

סגנון המסעדה מסורתי. לצידה עומדים טאבון ענקי וגלגל מים גדול שעוצב ונבנה במו ידיו המזיז ציר שווארמה ענקי על פחמי הדרים – עולם שלם בקצב אחר.

ישבנו וקיבלנו כוסיות רקיאה (ערק בולגרי ללא אניס בזיקוק ביתי), לצד מנות מקסימות המייצגות מטבח כפרי מסורתי, מתוך המגוון הגדול בתפריט:

צילום גליה אבירם

פלניני צ'ושקי – פלפלים אדומים ממולאים בבשר מפורק, עם רוטב יוגורט וציר פלפלים מצומצם – מנה מעולה עשירה בתיבול מאוזן בין מליחות למתיקות, משובצת צימוקים ממש כמו פנינים, ואורז מדויק במרקם עמילן קטיפתי (65 ₪).

צילום גליה אבירם

חציל פאתה – חציל בלאדי שלם על אש גלויה עם טחינה גולמית במידה נדיבה מעליו, חומוס גרגירים ושום קונפי – כבוד למטבח השאמי המתייחס לסוריה, ירדן – מטבח אדמה מה שנקרא, הרוחש כבוד למוצרים מהאדמה לצלחת (35 ₪).

צילום כפיר גליקו

שווארמה של עגל וכבש עם בצל מקורמל – מנה השומרת על סך כל מרכיביה ביחד וגם בנפרד. שיח בין שני עולמות המשלימים אחד ואת השני באיזון טעמים בלתי פוסק. ריתוך עדין ורמת חומרי גלם גבוהה מאוד, שנותנת בחך הרגשה של ריקוד טעמים מהודק (80 ₪).

צילום גליה אבירם

קטאיף בשר עגל – קטאיף הוא המאכל המסורתי של תקופת הרמאדן, לרוב מגישים מתוק עם גבינה וצימוקים. מרקם הכיסון ייחודי – מטוגן בחלקו האחד ממולא בבשר עגל מהטאבון, עשיר בנוזלים ונימוח בחך – מנה ממכרת ביופייה ובמרקמה (58 ₪).

צילום גליה אבירם

סיימנו עם קינוח לוקמת אלפאשה – קינוח מסורתי, בסגנון של מלאבי וניל וקוקוס מגולגל בתוך עצמו. מתיקות מאוזנת וקטיפה של טעמים (45 ₪).

צילום מדף הפייסבוק

נהנינו מסיור ביקב הממוקם ממש מתחת למסעדה,  ובידע האין סופי של אדיב בזיקוק אלכוהול, בהרכב ערק מיוחד ויינות מגוונים,  אותם נעים ללגום בחצר רחבת הידיים שמשתרעת על שטח של כ-200 מטרים רבועים, תחת עץ החרוב העבות או פרגולת הגפנים.

צילום גלעד הר שלג

אדיב היקר, אומרים שהסביבה מעצבת את האדם, ואני אומר שהאדם גם מעצב את סביבתו לא פחות. המשך לאהוב, להשפיע וליצור חוויות חדשות דרך הסביבה, ובעיקר ליהנות מהמסע דרך העיניים והידיים שלך שאומרות הכול. תודה.

מסעדת ראי – בולגרית גלילית מקומית, כפר ראמה, 04-8368631; 054-7453734. א'-שבת 09:00-23:00

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר