ג'וני היל – קולומביה באחד העם

המקום נראה לכם מוכר? עד לאחרונה פעלה כאן טאפאס אחד העם
סך הכל מספקת ג'וני היל חווייה קולינרית טובה, המומלצת למי שמחפש מקום לארוחת טאפאסים בלב תל אביב

העובדה כי אורך החיים הממוצע של מסעדות בישראל אינו מהארוכים, ידועה לכולם. ולכן אין זה מפתיע כי במקום בו פעלה מסעדה אחת, תיפתח מסעדה אחרת. אך כמה פעמים קורה, כי במקום בו פעלה מסעדת טאפאסים אחת, נפתחת במקומה מסעדת טאפאסים אחרת? צירוף עובדות ייחודי זה התרחש באחרונה בתל אביב – במקום בו פעלה עד לאחרונה מסעדת טאפאס אחד העם, נפתחה בשבועות האחרונים, ג'וני היל, מסעדת טאפאסים. בעוד שהקודמת קרויה על שם הרחוב בו היא פועלת (אחד מאבות הציונות), הרי החדשה קרויה על שם השף הקולומביאני העובד בה. בהתאם לכך גם קיבלו הטאפאסים המוגשים כאן טוויסט לטיני מובהק, וכן העיצוב המבקש להשרות אווירה הולמת ואיתו  המוזיקה, כשבמרבית הזמן של ארוחתנו הושמע רגאטון קובני משובח.

הטאפאסים קיבלו טוויסט לטיני מובהק
הטאפאסים קיבלו טוויסט לטיני מובהק. צילום מדף פייסבוק ג'וני היל

כיאה למסעדת טאפאסים ישראלית, מגישים כאן מנות בינוניות בגודלן, שכן הטאפאס הספרדי הקלאסי לא היה מתקבל בברכה על ידי הלקוח הישראלי. המחירים בהתאם – בינוניים. בתפריט יש כשלושים מנות המתחלקות בין ארבע קטגוריות – צמחוני/טבעוני, בשרים, מהים, וארפה/פטקון.

בתפריט יש כשלושים מנות המתחלקות בין ארבע קטגוריות - צמחוני/טבעוני, בשרים, הים, וארפה/פטקון
בתפריט יש כשלושים מנות המתחלקות בין ארבע קטגוריות – צמחוני/טבעוני, בשרים, הים, וארפה/פטקון. צילום מדף פייסבוק ג'וני היל

מהראשונה הזמנו קיסרייה – טאקו ובתוכו אננס, גבינות מנצ'נגו וצ'דר עם בצל מקורמל, איולי תירס וצ'יפוטלה (36 שקלים). הטאקו הבסיסי שימש כבית לגבינות מצוינות וכמות יפה של אננס ובצל, שמשתלבים יפה ביחד. בתוספת שני הרטבים מקבלים מנה קלילה שיכולה להתחבב גם על מי שמעדיף לרוב בשר.

טבעות קלאמרי שטוגנו בבלילה והוגשו עם מיונז אבוקדו וחלפיניו
טבעות קלאמרי שטוגנו בבלילה והוגשו עם מיונז אבוקדו וחלפיניו. צילום שחר בן-פורת

מקטגוריית הים הזמנו מנה של טבעות קלאמרי, שטוגנו בבלילה והוגשו עם מיונז אבוקדו וחלפיניו (36 שקלים) – מנה יפה בגודלה. טבעות הקלאמרי צופו בשכבה לא עבה של בלילה מתובלת נכון, טוגנו במידה הנכונה, והשתלבו יפה עם המיונז.

צ'וריסו כבש - מנת פיוז'ן אמיתית המוגשת עם בצל מטוגן וצ'ימיצ'ורי
צ'וריסו כבש – מנת פיוז'ן אמיתית המוגשת עם בצל מטוגן וצ'ימיצ'ורי. צילום שחר בן-פורת

מקטגוריית הבשר הזמנו צ'וריסו כבש – מנת פיוז'ן אמיתית, המוגשת עם בצל מטוגן וצ'ימיצ'ורי (36 שקלים). קיבלנו נקניקייה עבה יחסית, מעט חריפה, שנעדרה את טעמי הכבש החזקים המאפיינים בשר זה. נחמד, אבל לא מלהיב. יש כאן מנות טעימות יותר. למשל ארפה – סוג של פיתה העשויה מתירס, שמגיעה עם בשר אסאדו מפורק (42 שקלים). זו אמנם מנה שצריך לאכול עם סכין ומזלג, כי הארפה הפכה כאן לטוסט במקום להישאר כפיתה, אבל הבשר מצוין וטעמי הארפה הייחודיים משתלבים איתו היטב. אפשר גם ללכת על מנה מבוססת פטקון – ירק שיש לו טעם המזכיר תפוחי אדמה. הזמנו אותו עם פריחולס, צ'דר ומוצרלה (26 שקלים). למוצרלה לא היה זכר, אך היתה כמות יפה של גוואקמולי מצוין, ששימש בתפקיד שכבה במנה רב שכבתית זו. הפטקון טוגן והפך לפריך וטעים במיוחד, מעליו השעועית המתובלת בעדינות עם הגבינה, ולסיום הגוואקמולי.

כדור מרנג עם קרם קוקוס וקרם מנגו – קינוח ייחודי מפתיע
כדור מרנג עם קרם קוקוס וקרם מנגו – קינוח ייחודי מפתיע צילום שחר בן-פורת

מתפריט הקינוחים הזמנו עוגת גבינה עם פירורים ללא סוכר (34 שקלים) – נוכחות נדירה של קינוח ללא סוכר במסעדות העיר. הופתענו שלעוגה יש בסיס של בצק קקאו ופירורי קקאו מעל; שילוב לא אופייני לעוגות גבינה פירורים. תחתית הבצק הייתה מעט דחוסה לטעמנו, אבל לגוף העוגה היה מרקם נכון וטעם טוב, ואפילו פירורי הקקאו השתלבו איתם. מי שסוכר אינו מרתיע אותו, יכול לבחור בכדור מרנג עם קרם קוקוס וקרם מנגו (34 שקלים) – קינוח ייחודי מפתיע, שמשלב, כמובטח, חצי כדור של מרנג עבה, בתוכו קרם קוקוס מצוין, ומעליו מחית מנגו מתוקה ופסיפלורה טרייה. שילוב מרענן ומוצלח, שנשמח אם יישאר גם בחורף. בסך הכל מספקת ג'וני היל חווייה קולינרית טובה, המומלצת למי שמחפש מקום לארוחת טאפאסים בלב תל אביב.

 

ג'וני היל, אחד העם 27 תל אביב, 03-5666966. א'-שבת 18:00-24:00

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר