ריזוטו דלעת וקינמון

תוספות ל-6 סועדים1.5 ק"ג דלעת שטופהמקל קינמון מרוסק באורך 5 ס"מ1.5 ליטר ציר עוףמלח ופלפלכף אורגנו מיובששמן זיתראש סלרי מקולף וקצוץ2 בצלים סגולים קטנים קלופים וקצוצים200 גרם חזה אווז מעושן חתוך לרצועות דקות3 שיני שום קלופות וקצוצות3 פלפלים אדומים חריפים מיובשים קצוצים400 גרם אורז ארבוריו לריזוטו450 גרם עגבניות תמר איטלקיות מקופסא מסוננות ושהועברו דרך מולין (ממחה ירקות)להגשהשמן זית150 גרם גבינת פקורינו מגורדת אופן הכנהלחמם תנור ל200 מעלות צלסיוס, לחמם את ציר העוףלחתוך את הדלעת לחצי, להוציא את הזרעים בעזרת כף, לחתוך כל חצי ל-4-6 חתיכות לפי הגודל, לתבל עם מלח, פלפל וחצי מכמות האורגנו. לשים על תבנית משומנת בשמן זית ולאפות עד שהדלעת משחימה ומבושלת, כ 35-40 דקות. העבירו את הדלעת עם הקליפה דרך המולין.לחמם 3 כפות שמן זית בסיר גדול בעל תחתית עבה, להוסיף ראש סלרי, בצלים ולאדות בין 5 ל-6 דקות עד שהירקות מתרככים.להוסיף את חזה האווז, השום, הצ'ילי, את יתרת האורגנו ואת הקינמון. לטגן יחדיו מספר דקות, להוסיף את האורז, ולצפות את כולו בשמן הזית. לבשל כ-2-3 דקות עד שהאורז הופך משקוף ללבן אטום. להוסיף את העגבניות המעוכות ולצמצם. לאחר מכן יש להוסיף את ציר העוף כל פעם כמות קטנה בעזרת מצקת, יש לערבב כל הזמן ולהוסיף את מצקת ציר העוף הבאה רק לאחר שהקודמת נספגה בריזוטו. כך יש להמשיך עד שהאורז הופך אל דנטה- כ-15 דקות.לערבב את הדלעת המעוכה עם האורז, לטעום ולתקן תיבול אם יש צורך.להגיש עם נגיעות של שמן זית וגבינת פקורינו מגורדת.

תוספות ל-6 סועדים
1.5 ק"ג דלעת שטופה
מקל קינמון מרוסק באורך 5 ס"מ
1.5 ליטר ציר עוף
מלח ופלפל
כף אורגנו מיובש
שמן זית
ראש סלרי מקולף וקצוץ
2 בצלים סגולים קטנים קלופים וקצוצים
200 גרם חזה אווז מעושן חתוך לרצועות דקות
3 שיני שום קלופות וקצוצות
3 פלפלים אדומים חריפים מיובשים קצוצים
400 גרם אורז ארבוריו לריזוטו
450 גרם עגבניות תמר איטלקיות מקופסא מסוננות ושהועברו דרך מולין (ממחה ירקות)
להגשהשמן זית
150 גרם גבינת פקורינו מגורדת

אופן הכנה
לחמם תנור ל200 מעלות צלסיוס, לחמם את ציר העוף

לחתוך את הדלעת לחצי, להוציא את הזרעים בעזרת כף, לחתוך כל חצי ל-4-6 חתיכות לפי הגודל, לתבל עם מלח, פלפל וחצי מכמות האורגנו.

לשים על תבנית משומנת בשמן זית ולאפות עד שהדלעת משחימה ומבושלת, כ 35-40 דקות. העבירו את הדלעת עם הקליפה דרך המולין.

לחמם 3 כפות שמן זית בסיר גדול בעל תחתית עבה, להוסיף ראש סלרי, בצלים ולאדות בין 5 ל-6 דקות עד שהירקות מתרככים.

להוסיף את חזה האווז, השום, הצ'ילי, את יתרת האורגנו ואת הקינמון. לטגן יחדיו מספר דקות, להוסיף את האורז, ולצפות את כולו בשמן הזית.

לבשל כ-2-3 דקות עד שהאורז הופך משקוף ללבן אטום.

להוסיף את העגבניות המעוכות ולצמצם. לאחר מכן יש להוסיף את ציר העוף כל פעם כמות קטנה בעזרת מצקת, יש לערבב כל הזמן ולהוסיף את מצקת ציר העוף הבאה רק לאחר שהקודמת נספגה בריזוטו. כך יש להמשיך עד שהאורז הופך אל דנטה- כ-15 דקות.
לערבב את הדלעת המעוכה עם האורז, לטעום ולתקן תיבול אם יש צורך.

להגיש עם נגיעות של שמן זית וגבינת פקורינו מגורדת.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מתכונים חדשים

הרשמה לניוזלטר