רק בשר ראשל"צ – רק לא לקלסטרופובים

דני ברנד בעלים של רק בשר עם חבר
בצהרים מוצעת כאן ארוחה עסקית מובנית עם מספר קומבינציות בשר. אפשרות אחרת היא לגשת לוויטרינת הבשרים, למפגש עם הטבח ובחירת הבשרים שיעלו על הגריל

את דני ורותי ברנד, הבעלים של רשת מסעדות רק בשר, פגשתי באחד מאירועי הכתרת השף הצעיר של סן פלגרינו. ישבנו ליד אותו שולחן בארוחת הערב, שוחחנו, "תבוא תבוא", הבטחתי, לא קיימתי. והנה, חיפשתי מסעדה לארוחת צהרים עם חבר בראשון לציון, מצאתי את רק בשר המקומית, נזכרתי בהבטחתי משכבר הימים, והזמנתי דרך קליק א טייבל מקום לשעת צהרים מוקדמת, ואפילו התקשרו מהמסעדה לאשר לי. טוב, אני רגיל למסעדות תל אביביות – לך תמצא מקום בצהרים במסעדות של רמת החייל, למשל, וחשבתי שגם בראשון לציון נוהרים ההיי-טקיסטים לאכול. אז זהו, באזור המסחרי של שיכון המזרח אין היי-טקיסטים, והשווארמה פלאפל הסמוכה כנראה אטרקטיבית יותר בשעות אלה.

ויטרינת הבשרים - לבחור עם הטבח
ויטרינת הבשרים – לבחור עם הטבח. צילום רסט

אין לי טענות לוועדת השמות של עיריית ראשל"צ, ואיני יודע מי היה אותו בנימין שמוטקין שזכה לרחוב ארוך כל כך בעיר, אבל נראה לי כי לאכול צהרים במסעדה ברחוב שמוטקין זה לא ממש מעורר תיאבון. מסיבות אלה ואולי נוספות, החליטה מסעדת רק בשר ראשון, לנתק את עצמה מהעולם. מבנה מבודד מרצף הרחוב, שלט קטן על קיר האבן, פותחים את הדלת ועוברים מאור הרחוב אל עלטת המקום. כשמתרגלים  לאפלה, בוחרים מקום. זוכרים שהזמנתי מקום במסעדה? אז למעשה היא הייתה ריקה. התיישבתי וחיכיתי לאורחי, וחשבתי כי מן הסתם בערב ובסופ"שים מתחולל כאן עיקר האקשן – מה שמעלה שאלה שתיכף אגיע אליה. אז גם שמתי לב שהעלטה כאן פרמננטית: אין כל חלון שפונה לעולם החיצוני. זהו, אני מבודד בעולם חשוך של בשר. לא פשוט לקלסטרופובים.

גריל שולחני רוחש, ועליו הבשרים שהזמנו
גריל שולחני רוחש, ועליו הבשרים שהזמנו. צילום פאפא רצי

בצהרים מוצעת כאן ארוחה עסקית מובנית עם מספר קומבינציות בשר, אבל אנחנו דוגלים ב'פרי סטייל'. לכן המלצר אלון ביקש מאיתנו לבחור מנה ראשונה, ושלח אותנו לוויטרינת הבשרים, למפגש עם הטבח ובחירת הבשרים שיעלו עבורנו על הגריל. קיבלנו הסבר מפורט על הבשרים והגרסאות שלהם – למשל שלושה סוגי אנטריקוט או שלושה סוגי פילה, כשמחיר הבשר נקבע לפי הסוג ומשקלו. וכאן השאלה: אנחנו כאן כמעט לבד, והטבח מקדיש זמן ולנו ולבחירת הבשרים עבורנו. מה קורה כאן בערב או בסופ"ש כשהמסעדה מלאה? עומדים בתור לטבח שיסביר, ימליץ, יחתוך וישקול? כנראה שאז התפריט בוחר עבור הסועדים מנות בשר מוגדרות יותר.

פרפה שוקולד ללא סוכר – כי יש לנו גבולות
פרפה שוקולד ללא סוכר – כי יש לנו גבולות. צילום פאפא רצי

חברי הזמין לפתיחה סלט פטריות  (18 ₪ – מחיר בארוחה עסקית) ולחם חמים וטרי (15 ₪); ואני קיבלתי חציל עם טחינה (15 ₪ בעסקית), כנראה שסלט הפטריות היה טעים ביותר, כי כשהצעתי לחברי לחלוק בינינו את החציל והפטריות, הוא סירב והגן בעוז על הסלט שלו. מכל מקום, החציל היה מצוין. והנה הגיע לשולחננו הטבח עם גריל שולחני רוחש, ועליו הבשרים שהזמנו: לחברי נתח אנטריקוט של 350 גרם (102.90 ₪ לאחר 40% הנחת צהרים); ולי שתי קציצות קבב שמנמנות ועסיסיות (22.14 ₪ לאחר הנחה), ונקניקיית טלה אירי, תוצרת בית כמובן (22.5 ₪ לאחר ההנחה).  הבשרים טעימים מאוד ועשויים היטב. ליווינו אותם בשיפוד ירקות, תפוחי אדמה עם האנטריקוט של חברי, ובטטות טעימות לי. השקינו את הארוחה בשני בקבוקי פפסי מקס (26 ₪) ושני בקבוקי נשר מאלט (28 ₪), וקינחנו עם פרפה שוקולד ללא סוכר – כי יש לנו גבולות (34 ₪) ומקיאטו אחד.

עבור הארוחה כולה שילמנו 376 ₪, כולל 12% טיפ שהוספנו. לא זול לארוחת צהרים של אמצע יום עבודה, אבל נהנינו מהאוכל ומהמפגש. לא פלא שמיד כשהגענו שאל אלון המלצר אם יש לנו הטבה, קופון, מועדון חברים, או כל מה שיוזיל את הארוחה. אז לא, אין לנו. כשיצאנו החוצה מחושך לאור ולהמולת שמוטקין, הבנו למה מקום של בשר ראשל"צ מבודדת את עצמה מהעולם. בהחלט יש לכך יתרונות.

 

רק בשר, שמוטקין 10 ראשון לציון, 03-5466569. פתוח בשבת, לא כשר

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר