סלט גזר מרוקאי

ונא לא להתבלבל עם הגזר המרוקאי המבושל: כאן מדובר בסלט רענן, עסיסי, בוהק בצבעי כתום-אדום-צהוב ובעיקר שונה לגמרי מהסלט המתקתק המוכר מהמטבח המוסדי. כאן הסיפור שונה לגמרי: הטעם חמוץ-חריף, והמרקם גס בהרבה.החומרים הדרושים1 ק"ג גזר3-4 בצלים ירוקים1 לימוןחצי פלפל חריף טריחופן עלי כוסברה או פטרוזיליהרבע כוס שמן זית כתית מעולה של "עץ הזית בריאות מהטבע"מלח גס ופלפל שחור גרוסאופן ההכנה1. קולפים את הגזרים וקוצצים לחתיכות בגודל פרק של זרת. חשוב לא לרסק את הגזר בפומפייה אלא לחתוך לחתיכות שיהיה כיף ללעוס. הכי קל לחתוך את הגזר בדיסקית פריסת הצ'יפס במעבד מזון. שמים בקערה.2. קוצצים את הבצלים הירוקים (חלק לבן וירוק) ומוסיפים לקערה. 3. מנקים את הפלפל החריף מזרעים וקרומים לבנים (שם טמונה החריפות העוקצת), קוצצים דק ומוסיפים לקערה.4. שוטפים את הלימון היטב במים וסבון. חוצים ונפטרים מהזרעים. סוחטים ומוסיפים את המיץ לקערה. קוצצים את שני חצאי הלימון הסחוטים הכי דק שאפשר ומוסיפים לקערה.5. מוסיפים מלח, פלפל ושמן זית ומערבבים.הסלט הזה נשמר במקרר היטב לפחות שלושה ימים. למען האמת הוא טעים יותר למחרת הכנתו, כשהלימון "בישל" מעט את הגזר. את הכוסברה (או הפטרוזיליה) יש להוסיף רק לפני ההגשה.

ונא לא להתבלבל עם הגזר המרוקאי המבושל: כאן מדובר בסלט רענן, עסיסי, בוהק בצבעי כתום-אדום-צהוב ובעיקר שונה לגמרי מהסלט המתקתק המוכר מהמטבח המוסדי. כאן הסיפור שונה לגמרי: הטעם חמוץ-חריף, והמרקם גס בהרבה.

החומרים הדרושים
1 ק"ג גזר
3-4 בצלים ירוקים
1 לימון
חצי פלפל חריף טרי
חופן עלי כוסברה או פטרוזיליה
רבע כוס שמן זית כתית מעולה של "עץ הזית בריאות מהטבע"
מלח גס ופלפל שחור גרוס

אופן ההכנה
1. קולפים את הגזרים וקוצצים לחתיכות בגודל פרק של זרת. חשוב לא לרסק את הגזר בפומפייה אלא לחתוך לחתיכות שיהיה כיף ללעוס. הכי קל לחתוך את הגזר בדיסקית פריסת הצ'יפס במעבד מזון. שמים בקערה.

2. קוצצים את הבצלים הירוקים (חלק לבן וירוק) ומוסיפים לקערה.

3. מנקים את הפלפל החריף מזרעים וקרומים לבנים (שם טמונה החריפות העוקצת), קוצצים דק ומוסיפים לקערה.

4. שוטפים את הלימון היטב במים וסבון. חוצים ונפטרים מהזרעים. סוחטים ומוסיפים את המיץ לקערה. קוצצים את שני חצאי הלימון הסחוטים הכי דק שאפשר ומוסיפים לקערה.

5. מוסיפים מלח, פלפל ושמן זית ומערבבים.

הסלט הזה נשמר במקרר היטב לפחות שלושה ימים. למען האמת הוא טעים יותר למחרת הכנתו, כשהלימון "בישל" מעט את הגזר. את הכוסברה (או הפטרוזיליה) יש להוסיף רק לפני ההגשה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מתכונים חדשים

הרשמה לניוזלטר